Suistimalle Suçlanan Güçlü Alman Editör Ayrıldı

Suistimalle Suçlanan Güçlü Alman Editör Ayrıldı

Yayının sahibi, Avrupa’nın en büyük gazetesi ve Alman siyasetinde ve toplumunda etkili bir güç olan Bild’in yazı işleri müdürü, bir hukuk firmasının kendisine yöneltilen suçlamalarla ilgili soruşturma yürütürken izinli olduğunu söyledi.

Bild’in yayıncısı Axel Springer yaptığı açıklamada, editör Julian Reichelt’in suistimal suçlamalarını reddettiğini söyledi. Springer, suistimalle ilgili “açık bir delil” olmadığını, ancak suçlamaları araştırması için hukuk firması Freshfields’ı tuttuğunu söyledi. Ne olduklarını belirtmiyordu.

Suçlamalar ilk olarak Bild için çalışan ve Bay Reichelt’in zorlamadan şikayet eden yarım düzine kadın çalışanın yer aldığı Spiegel dergisi tarafından bildirildi. Spiegel kadın çalışanların ismini vermedi. Dergi, kadınların Bay Reichelt’i otorite konumunu kötüye kullanmakla ve düşmanca bir çalışma ortamı yaratmakla suçladığını ancak daha fazla ayrıntı vermediğini söyledi.

Springer, “Soruşturma sürecinin kesintisiz olarak sonuna kadar görülebilmesini ve yazı işleri ekibinin daha fazla yük olmadan çalışabilmesini sağlamak için,” dedi Bay Reichelt, Axel Springer yönetim kurulundan suçlamalara kadar görevinden onu serbest bırakmasını istedi. açıklığa kavuşturuldu. “

Bild’in Sunday baskısının editörü Alexandra Würzbach, Bay Reichelt’in görevlerini devralacak, dedi Springer.

#MeToo hareketi, Avrupa’yı Amerika Birleşik Devletleri’dekinden çok daha az kuvvetle vurdu ve kadınlara yönelik suistimal suçlamalarıyla düşürülen güçlü erkek vakaları nispeten nadir görüldü.

Almanya ve çoğu Avrupa ülkesi, hukuki işlemlerde sanıkların kimliklerini koruyor, bu da medyanın taciz vakaları hakkında haber yapmasını zorlaştırıyor.

Mahkemeler genellikle anlayışsız davrandı. 2019’da bir Fransız mahkemesi, #MeToo hareketine eşdeğer ülkenin liderine, kendisine müstehcen ve aşağılayıcı ilerlemeler yapmakla suçladığı eski bir televizyon yöneticisine tazminat ödemesini emretti.

1,2 milyonluk baskı tirajıyla Bild, Avrupa’nın en büyük gazetesidir, ancak çoğu yayın gibi basılı okuyucu sayısında keskin düşüşler yaşanmıştır. Gazetenin web sitesine göre, 2011 yılında ortalama 2,8 milyon olan günlük basılı satış satışları 1965’te 4 milyondan düştü.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Teksas Kesintileri Azınlık Mahallelerini Özellikle Sert Vurdu

Renkli grafikleri ve skandal, ünlüler ve spora vurgu yapan Bild – “resim” anlamına gelir – Almanya’nın popülist günlük gazetesi. Okurluk erkekleri çarpıtıyor. Bild, 2012 yılına kadar her gün üstsüz bir kadının fotoğrafını ön sayfada yayınladı ve yarı çıplak “Bild Girls” fotoğraflarını internette yayınlamaya devam ediyor.

Britanya’nın sağcı magazin dergilerinin aksine, Bild nispeten partizan değildir, ancak yine de, bir geniş sayfa formatında basılmasına rağmen agresif bir tabloid stiliyle görüşlüdür. Bild’in erişimi nedeniyle, önde gelen siyasi figürlerin seçmenlerle iletişim kurmak için kullandıkları, özel röportajlar veya ilginç sızıntılar sunan yayınlar genellikle oluyor.

2017’de Bild’in yazı işleri müdürü olan eski savaş muhabiri 40 yaşındaki Reichelt de sık sık fikir yazıları yazdı. Son zamanlarda, Alman hükümetinin salgın krizi kötü yönettiğini söylediği şeye karşı çıktı. Bu ayın başlarında, federal ve eyalet hükümetleri aşıların yaygınlaştırılmasını engellerken, yetkililerin koşucuları maske takmadıkları için para cezasına çarptırdığından şikayet etti.

Bild’in ana şirketi Axel Springer, Avrupa’nın en önde gelen medya şirketlerinden biridir. Springer aynı zamanda bir Alman günlük gazetesi olan Welt’in sahibidir; çevrimiçi haber sitesi Business Insider; ve Politico Europe. Özel sermaye şirketi olan KKR, Springer hisselerinin yüzde 36’sına sahiptir ve şirketin dokuz kişilik denetim kurulunda üç sandalyeye sahiptir. Kurucu Axel Springer’in dul eşi Friede Springer, ana hissedar ve yönetim kurulu üyesi olmaya devam ediyor.

Springer Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Bay Reichelt’in dahil olduğu soruşturmanın “ilgili tüm tarafların güvenilirliği ve dürüstlüğünün bir değerlendirmesini içereceğini söyledi. ”

Yayıncı şunları ekledi: “Söylentilere dayalı önyargılar Axel Springer kurumsal kültürü için kabul edilemez. “