Kongre Komitesi Kablo Tedarikçilerine Seçim Dolandırıcılığı İddiaları Üzerine Baskı Yaptı

Kongre Komitesi Kablo Tedarikçilerine Seçim Dolandırıcılığı İddiaları Üzerine Baskı Yaptı

Üç ay önce, federal milletvekilleri, Facebook’un genel müdürü Mark Zuckerberg ve Twitter’ın başkanı Jack Dorsey’i platformlarında ortaya çıkan yanlış bilgiler hakkında sorguladılar. Şimdi, bir kongre komitesi 2020 seçimleriyle ilgili yalanların yayılmasında kablolu televizyon hizmeti sağlayan şirketlerin rolüne odaklanmak için bir duruşma planladı.

House Enerji ve Ticaret Komitesi üyeleri, Çarşamba günü “Alevleri Fanlamak: Medyada Dezenformasyon ve Aşırılık” adlı duruşmanın öncesinde, Pazartesi günü Comcast, AT&T, Spectrum, Dish, Verizon, Cox ve Altice’ye bir mektup göndererek sordu. “tehlikeli yanlış bilginin yayılmasındaki rolleri hakkında. ”

Komite üyeleri mektubu kablo programlamayı dağıtan dijital şirketler olan Roku, Amazon, Apple, Google ve Hulu’ya da gönderdiler.

Kablolu yayın sağlayıcılarının incelemesi, seçimin hileli olduğu iddiasını defalarca savunan eski Başkan Donald J.Trump’ın destekçilerinin 6 Ocak’ta Kongre Binası’na baskın yapmasının ardından yeni bir aciliyet kazandı.

“Bildiğimiz kadarıyla, bu medya kuruluşlarını Amerikalı izleyicilere yayan kablo, uydu ve üst düzey şirketler, bu kanalların yayınladığı yanlış bilgilere yanıt olarak hiçbir şey yapmadı,” Kaliforniya’dan iki Demokrat temsilci Anna G. Eshoo ve Jerry McNerney, The New York Times tarafından incelenen mektupta yazdı.

Mektubun gönderildiği şirketlerden hiçbiri yorum taleplerine hemen cevap vermedi.

AT&T, CenturyLink, Charter, Comcast, Dish ve Verizon tarafından taşınan sağcı bir kablo kanalı olan Newsmax, Kasım ayında eski başkanın seçmen dolandırıcılığı iddialarını benimseyen programlar nedeniyle reytinglerde artış yaşadı. AT&T, CenturyLink ve Verizon tarafından yürütülen sağcı bir çıkış olan One America News Network de yanlış teoriyi destekledi.

Tüm büyük taşıyıcılardan temin edilebilen en çok izlenen kablolu haber ağı Fox News, 2 $ ‘lık beş sanıktan biriydi. Seçim teknolojisi şirketi Smartmatic tarafından bu ay 7 milyar hakaret davası açıldı. Davada şirket, Fox News’i, ana şirketi Fox Corporation’ı, üç Fox sunucusunu ve sık sık iki Fox misafirini seçim ve Smartmatic’in buradaki rolü hakkında yanlış iddiaları teşvik etmekle suçladı. (Fox iddiaları reddetti ve davanın reddedilmesi için dilekçe verdi.)

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  A. I. Makinelerin Irkçı Olmadığından Kim Emin Oluyor?

Kongre, kablo sağlayıcılarının milyonlarca Amerikalıya sundukları programların sorumluluğunu üstlenip üstlenmediği konusunu gündeme getirebilir, ancak onları yanlış bilgi yayan ağları bırakmaya zorlamanın bir yolu olmayabilir. Ve yayın istasyonlarının aksine, kablo kanallarının Federal İletişim Komisyonu tarafından düzenlenen lisansları yoktur.

Milletvekillerinin mektubu şirketlere, “Teşvik veya teşvik dahil olmak üzere dezenformasyonun yayılmasını izlemek, yanıt vermek ve azaltmak için 3 Kasım 2020 seçimleri ve 6 Ocak 2021 saldırıları öncesinde, bu seçimlerde ve sonrasında hangi adımları attınız? Şirketinizin milyonlarca Amerikalıya yaydığı kanallar tarafından şiddete teşvik? “

“Fox News, OANN ve Newsmax’ı hem şimdi hem de yenileme tarihinden sonra platformunuzda taşımaya devam etmeyi planlıyor musunuz?” mektup devam ediyor. “Öyleyse neden?”

Başkan Bill Clinton yönetiminde F. C. C.’nin genelkurmay başkanı olarak görev yapan Blair Levin, duruşmanın anlamlı eyleme doğru ilk adım olabileceğini söyledi. “Hem seçimde hem de Covid’de on milyonlarca Amerikalının gerçekte doğru olmayan şeylere inandığına dair gerçeklere dayalı bir kayıt oluşturmalı ve ardından şunu anlamaya çalışmalısınız: ‘Hükümetin bu dinamiği değiştirmede uygun rolleri nelerdir? ? ‘”Dedi Bay Levin.

Telekomünikasyon ve dijital haklara odaklanan kar amacı gütmeyen bir grup olan Public Knowledge’nin kıdemli başkan yardımcısı Harold Feld, yasa koyucuların Fox, Newsmax veya OAN üzerinde etkili olmak için kolay seçeneklere sahip olmayabileceğini öne sürdü.

“Buna çok kızan birçok insan var, buna çok kızdıklarını göstermek isteyen pek çok insan var, ancak henüz ne yapmanız gerektiği konusunda pek iyi fikriniz yok bu konuda yapıyorum ”dedi.

Şimdilik özel şirketler tarafından açılan hakaret davaları, bazı kablo kanallarında yayılan dezenformasyonla mücadelede başı çekiyor.

Geçen ay, 2020 oylarıyla ilgili komplo teorilerinde öne çıkan bir başka seçim teknolojisi şirketi olan Dominion Voting Systems, Bay Trump’ın iki yasal temsilcisi Rudolph W. Giuliani ve Sidney Powell’a, her biri 1 milyar dolardan fazla talepte bulunan ayrı davalarda dava açtı. hasarlarda. Her ikisi de seçimlerden sonraki haftalarda Fox News, Fox Business, Newsmax ve OAN’a konuk oldu.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  James Franco'yu Cinsel Suistimalle Suçlayan Takımla Uzlaşıldı

Pazartesi günü Dominion, MyPillow’un CEO’su Mike Lindell’e oy makinelerini içeren temelsiz seçim hilesi iddialarıyla Dominion’u karaladığını iddia ederek dava açtı.