Fox News Seçim Kapsamında İkinci Hakaret Davasıyla Karşı Karşıya

Fox News Seçim Kapsamında İkinci Hakaret Davasıyla Karşı Karşıya

Fox News ve güçlü sahibi Rupert Murdoch, medyanın dezenformasyonu ve sonuçları üzerine büyüyen yasal savaşta yeni bir cephe olan 2020 cumhurbaşkanlığı seçimleriyle ilgili haberleri nedeniyle ikinci bir büyük hakaret davasıyla karşı karşıya.

Hileli oy makineleri hakkındaki temelsiz bir Trump yanlısı komplonun merkezinde yer alan bir seçim teknolojisi şirketi olan Dominion Voting Systems, Cuma günü Fox News’i itibarını ve işini mahveden yalanlar ilerletmekle suçlayan bir dava açtı.

Jüri davası talep eden Dominion en az 1 $ istiyor. 6 milyar hasar. Dava, başka bir seçim teknolojisi şirketi olan Smartmatic’in 2 $ ‘lık bir dava açmasından iki aydan kısa bir süre sonra geldi. Murdoch’s Fox Corporation’a karşı 7 milyar dava açıldı ve Maria Bartiromo ve Lou Dobbs da dahil olmak üzere birçok Fox sunucusunu sanık olarak belirledi.

Delaware Yüksek Mahkemesine yapılan 139 sayfalık bir şikayette, Dominion’un önde gelen hakaret firması Clare Locke liderliğindeki hukuk ekibi, Fox’u Dominion’un Joseph R. Biden’ın yararına olacak şekilde oy sayımlarını değiştirdiği ve makinelerini manipüle ettiği yalanlarını yaymada aktif bir oyuncu olarak tasvir etti. Jr. seçimde.

Bu iddialar yanlıştı, ancak Başkan Donald J. Trump’ın avukatları Rudolph Giuliani ve Sidney Powell tarafından Fox programlarında gösterimler de dahil olmak üzere halka açık forumlarda durmaksızın ileri sürüldü. Ocak ayında Dominion, Bay Giuliani ve Bayan Powell’a hakaret davası açtı. Şirket ayrıca, MyPillow’un CEO’su Mike Lindell’e ve aynı zamanda Fox programlarına sık sık konuk olan bir Trump müttefiki ve diğer muhafazakar medya kuruluşlarındaki şovlara dava açtı. Bu davaların her biri 1 milyar dolardan fazla tazminat istiyor.

Dominion’un avukatları Cuma günkü Fox’a karşı şikayetinde “Gerçek önemli,” diye yazdı. Yalanların sonuçları vardır. Fox, kendi ticari amaçlarına hizmet etmek için sahte bir seçim dolandırıcılığı hikayesi sattı ve bu süreçte Dominion’u ciddi şekilde yaraladı. Bu dava bir yayıncı tarafından karalama seviyesine yükselmezse, hiçbir şey yapmaz. ”

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Square, Jay-Z’nin yayın hizmeti olan Tidal'ın çoğunu 297 milyon dolarlık anlaşmayla satın aldı.

Fox Cuma günü yaptığı açıklamada, 2020 seçim haberinin “Amerikan gazeteciliğinin en yüksek geleneğinde yer aldığını” söyledi ve “bu temelsiz davayı mahkemede şiddetle savunma sözü verdi. ”

Fox Corporation daha önce Smartmatic davasını reddetmek için bir dilekçe sunmuş ve kanallarında yapılan yanlış seçim hile iddialarının önemli bir halkın ilgisini çeken iftar hikayesinin bir parçası olduğunu iddia etmişti. Fox’un hukuk ekibi önergede, “Bir başkanın seçimin sonucuna itiraz etme girişimi nesnel olarak haber değeri taşır,” diye yazdı.

Bay Trump ve müttefiklerinin Dominion hakkında söyledikleri anlatı, başkanın 2020 seçim sonuçları hakkında şüphe uyandırmak ve Amerikalıları Bay Biden’ın zaferinin meşru olmadığına ikna etmek için aylarca süren çabasının daha barok yaratımlarından biriydi.

2002 yılında kurulan Dominion, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük oylama makinesi ekipmanı üreticilerinden biridir ve makineleri geçen yıl en az 28 eyalette seçim yetkilileri tarafından kullanıldı. .

Bay Trump’ın müttefikleri, şirketi yanlış bir şekilde Bay Biden’a karşı önyargılı olarak tasvir ettiler ve kanıt olmadan, uzun zamandır ölen Venezuela diktatörü Hugo Chávez’e bağlı olduğunu savundular. Dominion’un kurucusu John Poulos ve diğer çalışanlar, şirketin seçim sonuçlarını baltaladığına ikna olan kişilerden taciz edici ve tehdit edici mesajlar aldı.

Fox News ve Fox Business programları, Bay Trump’ın destekçilerinin Dominion’u kınadıkları kitle iletişim mekanları arasındaydı. Davada ayrıca, Bayan Bartiromo ve Bayan Dobbs da dahil olmak üzere Fox’un, Bay Giuliani ve Bayan Powell tarafından yapılan yanlış iddialar için eleştirmeden tekrarlanan veya aktif olarak kefil olduğu örneklerden bahsediliyor.

Dominion davada “Fox küçük bir alev aldı ve onu bir orman yangınına çevirdi” diye yazdı. “Seçim sonuçlarından memnun olmayan izleyiciler arasında baskın medya şirketi olarak Fox, bu kurgulara aksi takdirde asla elde edemeyecekleri bir önem verdi. ”

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  YouTube, Şiddet Artarken Myanmar Askeri Kanallarını Yasakladı

Dominion’un avukatları Cuma günü ayrıca, Pazartesi günü kendisine yönelik Dominion davasının reddine yönelik bir önergede Bayan Powell tarafından yapılan alışılmadık bir iddiaya atıfta bulundular.

Bu harekette, Bayan Powell’ın avukatları, siyasi dil çoğu zaman yanlış olduğu için, “makul insanların” Bayan Powell’ın temelsiz iddialarını gerçek olarak kabul etmeyeceğini ileri sürdü. Kamuoyu önünde iddialarına güvenmekten daha az bir şey olduğuna asla izin vermeyen Bayan Powell, komplo iddialarının apaçık bir şekilde hiperbolik olduğunu ve bu nedenle karalayıcı olmadığını iddia ediyordu.

Dominion, yakın zamanda Georgia ve Louisiana’daki seçim yetkilileriyle büyük sözleşmelerini kaybettiğini ve şirketin şu anda “on milyonlarca Amerikalı seçmenin nefreti, hor görmesi ve güvensizliğiyle karşı karşıya olduğunu” sözlerine ekledi. “

Sağcı medya, daha önce reklam boykotları ve liberal halk baskısı kampanyalarıyla sınırlı olan dezenformasyona karşı bir savaşta görece yeni bir taktik olan iftira davası tehdidiyle karşı karşıya kaldı.

Şubat ayında, Smartmatic’in davasını açmasından iki gün sonra, Fox Business en yüksek puan alan programı olan “Lou Dobbs Tonight” ı iptal etti. Trump yanlısı bir kablo kanalı olan Newsmax, aynı zamanda potansiyel yasal işlemlerle de karşı karşıya, Bay Lindell, hileli oylama makineleri hakkındaki yanlışları tekrarladığında sözünü kesti.