Fox News Evde Mücadele ederken Murdoch, Başucu Kitabını U.K’ye Getiriyor.

Fox News Evde Mücadele ederken Murdoch, Başucu Kitabını U.K’ye Getiriyor.

LONDRA – Reytinglerdeki düşüş, yayın sıralarındaki karışıklıklar ve seçim yayınlarıyla ilgili milyarlarca dolarlık hakaret davasıyla kuşatılan Fox News, Trump döneminden sarsılıyor – çoğu kişi tarafından zehirli siyasi kültürü tohumlamakla suçlanıyor. Birleşik Devletler Kongre Binası’nın salonlarına şiddetli bir kalabalık getirdi.

Yine de, televizyon haberlerinin siyasi önyargılardan kaçınmak için düzenlendiği Britanya’da, Rupert Murdoch ve rakip bir yatırımcı grubu bu anı, Bay Murdoch’un Fox oyun kitabından büyük ölçüde ödünç alarak BBC ve diğer yayıncılara meydan okuyacak iki yeni haber hizmeti oluşturmak için kullanıyorlar.

Fox’un Amerika Birleşik Devletleri’ndeki son sancıları göz önüne alındığında, bir çift küstah, sağcı haber kaynağı için zamanlama tuhaf görünüyorsa, Britanya’da daha az tuhaf değil. Ülke nihayet Avrupa Birliği’nden çıkarken, Brexit konusundaki acı siyasi bölünmeleri, en azından şimdilik, koronavirüs salgınının çetin çilesiyle bir kenara itildi.

Bu girişimler rekabet halinde olsa da Murdoch DNA’sını paylaşıyorlar.

İkisi arasında daha az hırslı olan Bay Murdoch’un katılımcısı, yöneticilerinin İngiliz pazarında keskin yorumlar ve kişiliğe dayalı programlar için bir boşluk olarak gördüklerinden yararlanmayı umuyor. Rakip girişim – farklı destekçileri olan ancak Murdoch imparatorluğunun gazileri ile dolu olan GB News – BBC’nin sol eğilimli politik doğruluğu olarak gördüğü şeyi reddeden bir kanal için bir izleyici kitlesi olduğunu hesaplıyor.

GB News’in başkanı ve prime-time bir gösteriye ev sahipliği yapacak olan Andrew Neil, “İngiliz haber yayıncılığı neredeyse tek partili bir devlettir” dedi. “Hepsi solun çeşitli tonlarından hikayelerle geliyor. “

Bir yayıncı ve medya yöneticisi olan Andrew Neil, politikacıları adli sorgulamasıyla ünlendi. Kredi. . . Jonathan Brady / PA Images, Getty Images aracılığıyla

Bunun gibi telaffuzlar, bazı İngiliz yorumcular için alarm zillerini çaldı. İngiltere uzun zamandır serbestçe dönen, utanmaz bir şekilde partizan bir gazete endüstrisine sahipken, eleştirmenler, Brexit’in Fox benzeri bir haber kanalı olmasından sonra ihtiyaç duyduğu son şeyin – daha fazla bölüm ekebilecek ve Başkan Donald tarafından beslenen komplo teorilerinin kapısını açabilecek bir kanal olduğunu söylüyor. J. Trump ve Fox tarafından güçlendirilmiştir.

Soldaki köşe yazarı Marina Hyde, “Son dört yıldır Amerika’da ortaya çıkışını izleyen, Fox duyarlılığından bu kadar kolay izlenebilir olan soyları olan ve yine de şunu düşünen bir ülke olduğunuzu hayal edin: Hadi biraz bundan alalım,” diye yazdı soldaki köşe yazarı Marina Hyde – temizleyici Guardian gazetesi. Çünkü biziz tabii ki. ”

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Charles Hill, "Çığlığı" Bulan Dedektif 73 Yaşında Öldü

Geçen hafta, eleştirmenler cep telefonu taşıyıcılarına, bankalara ve diğer reklamcılara GB News’i boykot etmeleri için baskı yapmak için çevrimiçi bir kampanya başlattı.

Kuzey Yorkshire’dan Carol Wilkie tipik bir tweet’inde “@bt_uk reklamcılığın potansiyel olarak tehlikeli bir kanalla yapılmasının sonuçlarını ciddi bir şekilde düşünürse çok mutlu olurum” diye yazdı.

Mr. Neil, “uyanan savaşçılar” dediği şeye karşılık verdi ve henüz tek bir programı yayınlamamış bir kanalı iptal etmeye çalıştıklarını belirtti. GB News’in meseleleri “merkezden, belki de merkez sağdan” ele alacağını söyledi – Fox’un aşırı sağ yaklaşımı değil. Gösterilerinin farklı sesler sunacağı ve gerçeklere bağlı kalacağı konusunda ısrar etti. Fox veya BBC’den farklı olarak, GB News haber yayınlamayacaktır.

Geçen yıla kadar BBC’de en iyi konuşma programına ev sahipliği yapan kavgacı bir yayıncı olan Mr. Neil, politikacılara adli sorgulamalarıyla ünlü. Başbakan Boris Johnson, 2019 seçimlerinde şovda görünmeyi reddetti ve Bay Neil’den korktuğunu söyleyerek şaka yaptı.

Bir zamanlar The Sunday Times of London’ın editörü olarak Bay Murdoch için çalışan Mr. Neil, “Fox News’u bu pazara götüremez ve ona İngiliz aksanı veremezsiniz,” dedi. “Sadece çalışmıyor. ”

Aslında Bay Murdoch, Fox’u İngiltere’ye mutsuz sonuçlarla getirdi. Yayın düzenleyici, tarafsızlık standartlarını iki kez ihlal ettiği için 2017’de onu kınamıştı: Sean Hannity’nin, Bay Trump’ın çoğunluğu Müslüman ülkelerden gelen kişilere yönelik yasağı ve Tucker Carlson’un Manchester’daki bir terörist saldırıyla ilgili haberleri.

Sky, aynı yıl küçük kitlesini gerekçe göstererek kanalı bıraktı.

Bay Murdoch’un News UK TV olarak bilinen girişimindeki yöneticiler, röportaj yapmayı reddetti. Ama özel olarak, onlar da Fox ile karşılaştırmalar yapıyorlar. Eski moda bir yayın kanalı olan GB News’den farklı olarak, Bay Murdoch büyüyen pazardan yararlanmak için Netflix veya Now TV’ye benzer, daha az maliyetli bir yayın hizmeti planlıyor.

Rupert Murdoch, merkez, 2016’da New York’ta. Kredi. . . Kevin Hagen / Getty Images

Nisan ayında düşük anahtarlı bir lansmana başlayacak olan hizmet, Bay Murdoch’un İngiliz medya mülklerini istikrarlı bir şekilde tanıtacak, bir kitle pazarı olan The Sun’dan ve lüks bir gazete olan The Times’dan Talk Radio’ya Rush Limbaugh tarzı yorumlar sunuyor. Hepsi sağa doğru eğimli.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Çelik Nasıl Temizlenir? Bakteriler, Hidrojen ve Çok Nakit.

News UK TV, son dakika haberlerini atlayacak ve siyasi görüşlü sesler içeren şovlara yer verecek. Ama tanıtımının daha hafif tarafını güçlendiriyor. İlk duyurulan şov olan “News to Me”, The Sun için çalışan İskoç doğumlu rock müziği meraklısı Gordon Smart tarafından sunulacak.

Geçen yılın çoğunu Oxfordshire’daki 18. yüzyıldan kalma malikanesinde salgından korunarak geçiren 89 yaşındaki Bay Murdoch, hizmete başlamak için Fox News ve CBS News’in eski başkanı David Rhodes’u işe aldı.

Küçük kardeşi Benjamin J. Rhodes, Başkan Barack Obama’nın kıdemli danışmanlarından biri olan Bay Rhodes, yayıncı Piers Morgan gibi önemli isimleri cezbetmek için GB News ile canlı bir yetenek savaşına girdi.

News UK TV bir yayın lisansı aldı ve yöneticiler, programlarının düzenleyici “korkuluklar içinde kalacağını söylediler. Ancak Avustralya doğumlu Bay Murdoch’u eleştirenler, Avustralya da dahil olmak üzere diğer pazarlara benzer güvencelerle, yalnızca kanalları zaman içinde politik olarak daha aşırı hale getirmek için girdiğini söyledi.

Avustralya’nın eski başbakanı ve Murdoch’un açık sözlü eleştirmeni Kevin Rudd bir röportajda “Murdoch her şeyi söyleyecek ve düzenleyici onayı kazanmak için her şeyi yapacak ve ardından uygulamada tersini yapacak” dedi.

Bay Rudd, “Bu formülü Avustralya’daki harfi harfine uyguladı,” dedi. Birleşik Krallık’ta kullanacağı formülün aynısı olacak. “

Eleştirmenler, İngiltere’nin Ofcom olarak bilinen düzenleyicisinin tarafsızlık kurallarını ne kadar titizlikle uygulayacağından da endişe duyuyorlar. Bay Johnson’ın bir sonraki başkan olarak Paul Dacre’yi düşündüğü söyleniyor. The Daily Mail’in uzun zamandır editörü olan Bay Dacre, gazeteciler üzerindeki kısıtlamalara karşı çıkan bir geçmişi olan sadık bir Brexite’ci.

Sağcı Daily Mail’in uzun zamandır editörü olan Paul Dacre, gazetecilere karşı kısıtlamalara karşı geçmişi olan sadık bir Brexite oyuncusu. Kredi. . . Justin Tallis / Agence France-Presse – Getty Images

Dahası, Ofcom’da içerik ve standartları denetleyen eski bir yayıncı olan Stuart Purvis, “İngilizlerin tarafsızlığa olan bağlılığı büyük ölçüde bir önseziye dayanıyor. Eşit zaman hükmü değildir. Sol ve sağ arasında kaba bir denge olması koşuluyla, “Yayıncıların” bilgiye dayalı olarak fikir sunmalarına “izin verilir,” dedi.

Bu yeni hizmetler sağa doğru eğilse bile, bazı gazeteciler yanlış haberler yaymaktan kaçındıkları sürece korkacak çok az şey olduğunu söylüyor – suçlamalar – oylama teknolojisi şirketi Smartmatic’in 2 dolar vermesine yol açan suçlamalar. Fox ve üç çapa, Maria Bartiromo, Lou Dobbs ve Jeanine Pirro’ya karşı 7 milyar dava.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Bir Yayıncı Megapatüratör Olduğunda Ne Olur?

The Guardian’ın köşe yazarı Simon Jenkins, “BBC’nin kurumsal olarak merkezin solunda görüldüğünü iddia etmek en azından makul” dedi. “Bu kapsamda, merkezin doğru olan bir şeye yer olduğunu söylemek makul. ”

BBC’nin itibarı Brexit sırasında zarar gördü ve eleştirmenler bunun Avrupa Birliği’nden ayrılmaya karşı çıkanlara çok fazla zaman verdiğini söyledi. Ancak pandemi sırasında toparlandı, günün 24 saati kapsama alanı ülkenin birleşmesine yardımcı oldu.

Siyasi olarak da sağcı haberler anını kaçırmış olabilir. Bay Johnson bir heyelan zaferi kazandıktan sonra, Muhafazakar müttefikleri BBC’yi kamu fonundan çıkarmak için bir kampanya başlattı. Ancak sağlık krizi bu çabaların çoğunu havasını aldı.

Londra merkezli bir medya analisti olan Claire Enders, “Bu girişimler her zaman BBC’nin haber gündemindeki hakimiyetinin azalmasa da gevşeyeceği bir zaman için planlanmıştı” dedi. “İşler kökten değişti. “

BBC’nin Londra’daki genel merkezi. Kredi. . . Ben Stansall / Agence France-Presse – Getty Images

Salgın azaldığında, bazı medya uzmanları Brexit sırasında İngilizleri bölen kültür savaşı savaşlarının yeniden su yüzüne çıkacağını tahmin ediyor. Göç ve popülizm daha az yankılanıyorsa, Bay Neil’in GB News’i savunurken kullandığı bir terim olan “uyanmış” kültür gibi konularda yeni fırtınalar patlak verecek.

GB News kısa süre önce Dubai merkezli bir yatırım şirketi Legatum ve Brexit yanlısı bir hedge fon yöneticisi Paul Marshall’dan 60 milyon pound veya 83 milyon dolar topladı. Diğer destekçileri arasında Amerikan kablo devi Discovery yer alıyor.

Oxford Üniversitesi Gazetecilik Araştırmaları Reuters Enstitüsü müdürü Rasmus Kleis Nielsen, “Genellikle sağcı yaşlı beyaz adamlar tarafından yönlendirilen kızgınlık siyasetini görüyoruz” dedi. Basılı ve çevrimiçi olarak iyi hizmet verilen bir pazar. ”

Bay Murdoch bu gerçeklerden haberdar görünüyor. Salgın sırasında Britanya’da yaşadığı gerginliğin ardından, medya yöneticileri odak noktasını Fox’taki sorunları çözmeye çalışmakla meşgul olduğu Amerika Birleşik Devletleri’ne kaydırdığını söylüyor.

Londra merkezli bir medya analisti olan Douglas McCabe, “Fox News, ABD’de ticari olarak başarılı olduğu için başarılı oldu” dedi. “News U.K’nin politik ve kültürel açıdan etkili olabilmesi için ticari olarak başarılı olması gerekiyor ve Birleşik Krallık’ta bu daha zor bir karar. “