Araştırmacı, Tabloid’in Meghan Markle’da Yanlış Elde Edilen Potansiyel Müşteriler Kullanıldığını Söyledi

Araştırmacı, Tabloid’in Meghan Markle’da Yanlış Elde Edilen Potansiyel Müşteriler Kullanıldığını Söyledi

2016 sonbaharıydı ve İngiltere’nin en popüler günlük tabloid gazetesi The Sun, ilginç bir hikayeyi anlatıyordu: Prens Charles’ın küçük oğlu Prens Harry, Meghan Markle adlı Amerikalı bir aktrisle çıkıyordu. O zamanlar kraliyet haberleri sıkıcıydı – Harry’nin ağabeyi Prens William zaten evliydi – bu yüzden Harry’nin aşk hayatındaki herhangi bir gelişme büyük bir olay olarak nitelendirildi.

Ama Bayan Markle hakkında öğrenecek ne vardı ve oraya ilk önce çıplak boğum İngiliz tabloidlerinden hangisi ulaşacaktı?

Sun’ın New York merkezli ABD editörü, hızlı yardım için güvenilir bir kaynağa başvurdu: Danno olarak bilinen deneyimli bir Los Angeles özel dedektifi olan Daniel Portley-Hanks, özgeçmişinde hapishanede birkaç iz bırakan ve bir dizi müşteri için onlarca yıllık gizli çalışma içeren, birkaç İngiliz magazin dergisi dahil.

Bay Portley-Hanks, bireyler ve işletmeler hakkında geniş bir kısıtlanmış bilgi veri tabanına sahip bir hizmet olan TLOxp’de oturum açtı ve Bayan Markle hakkında ev adresleri, cep telefonu numaraları, Sosyal Güvenlik numaraları ve daha fazlasıyla ilgili ayrıntılar topladı. ebeveynleri, kardeşleri ve eski kocası. Daha sonra The New York Times tarafından incelenen bir faturaya göre ABD editörü James Beal’e 2.055 dolara sattı.

Bu bilgilerle donanmış olan The Sun, önümüzdeki hafta dedikodu, ince kaynaklı “özel ürünler” akışı üreterek yüksek vitese geçti. Biri, o yılın başlarında Meghan ile ilk tanıştıktan sonra çaresizce Meghan’la çıkma konusunda çaresiz kalan Harry’nin, “onu takip edip, bir randevuyu kabul edene kadar metinlerle kuşattığını anlattı. Bir diğeri, Bayan Markle’ın, ünlü olduğunda ailesinden neredeyse tamamen vazgeçen hırslı, duygusuz bir sosyal tırmanıcı olarak tanımladığı Bayan Markle’ın üvey kız kardeşi Samantha ile tatsız bir röportaj yaptı.

Bay Portley-Hanks, şu anda 74 yaşında ve emekli oldu, verilerinin aynı zamanda, Bayan Markle’ın babası, eski bir Hollywood aydınlatma direktörü olan ve kızıyla acı bir mektup ve röportaj alışverişinde çıkan Thomas Markle’ın izini sürdüğünü söyledi. Bayan Markle, 2018’de Prens Harry ile evlendikten sonra bile magazin dergilerinde oynamaya devam edecekti.

Bay. Portley-Hanks, verilerinin The Sun’ı Meghan’ın babasının izini sürmek için kullanıldığını iddia ediyor. Kredi. . . Justin Tallis / Agence France-Presse – Getty Images

Bay Portley-Hanks gibi lisanslı özel araştırmacılar, örneğin hukuk ve ceza davalarında kullanmak üzere müşteriler adına bu tür bilgilere erişme hakkına sahiptir. Ancak, insanların bu raporları haber kuruluşlarına iletmeleri ABD gizlilik yasalarının ihlalidir. (ABD haber kuruluşları, TLOxp ve benzeri hizmetler hakkında bazı bilgileri araştırabilir, ancak yalnızca sınırlı bir veri kümesine erişebilir.)

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Pandeminin Gümüş Astarı mı? Bu Köyü Kurtarmış Olabilir.

Gizlilik hukuku uzmanı ve Berkeley Hukuk Fakültesi’nde profesör olan Paul M. Schwartz, “Bu raporları kullanabileceğiniz pek çok şey var – ama bunun için değil,” dedi.

Bay. Portley-Hanks’ın The Sun’a bilgi sağlamadaki rolü ilk kez, bağışlarla finanse edilen ve İngiliz tabloidlerindeki suistimal üzerine odaklanan çevrimiçi bir yayın olan Byline Investigates için yazan eski İngiliz tabloid muhabiri Graham Johnson tarafından ortaya çıkarıldı.

2011 yılında öldürülen 13 yaşındaki bir kızın cep telefonunun hacklenmesi ile başlayan ve nihayetinde İngiliz tabloidlerinin en lezzetli kepçelerini elde etmelerinin gizli ve yasadışı yollarını ortaya çıkaran telefon hackleme skandalından sonra, İngiliz haber medyasının çoğu haber yayınlamayı bıraktı. konu; İmza Raporları konuyla kaldı.

Skandal ve ardından gelen yasal cezaların bu tür uygulamalara son vermesi gerekiyordu. Daha saygın bir gazete olan The Sun ve The Times of London’ın sahibi aracılığıyla Britanya’da büyük nüfuz sahibi olan medya kralı Rupert Murdoch, gazetelerinin artık özel soruşturmacıları kullanmayacağına söz verdi – olağanüstü koşullar dışında ve yalnızca izin alınması durumunda en iyi editörlerden.

Ancak Bay Portley-Hanks’e göre, bazı gazeteciler bunu ciddiye almadı.

Bir noktada, The Sun bana bir röportajda “insanları bulmak veya geçmiş kontrolü yapmak için yasadışı yöntemler kullanmayacağımı belirten imzalamam gereken bir mektup gönderdi” dedi. “Sonra muhabirler bana geri döndüler ve” Ama işe girmek istiyorsan, yaptığın şeyi yapmaya devam et “dediler, başını salladı ve göz kırptı. ”

Bayan Markle davasında, “James Beal’in ona sunduğum şeyin yasadışı yoldan elde edildiğini bildiğine kuvvetle inanıyorum,” dedi Bay Portley-Hanks, Sun’ı dava eden Harry için avukatlara verdiği bir beyanında ve başka bir tabloid, Daily Mirror, ilgisiz telefon korsanlığı suçlamalarıyla ilgili.

Bay Beal, yorum isteyen bir e-postaya yanıt vermedi.

2017’de Londra’daki bir gazete bayisinde satılan The Sun da dahil olmak üzere çeşitli günlük gazeteler. Kredi. . . Robert Alexander / Getty Images

The Sun’ı yayınlayan News Group Gazeteleri, Bay Portley-Hanks’tan, lisans sahibi olduğu veritabanlarını kullanarak Bayan Markle ve akrabalarının ayrıntılarını araştırması için “meşru bir talepte” bulunduğunu söyledi. Açıklamada, “Yasalara uygun davranması için kendisine açıkça yazılı talimat verildi ve bunu yapacağına dair yasal bir taahhüt imzaladı” denildi.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Rapor, salgınla mücadele için kullanılan yasaların bazı durumlarda demokrasileri zayıflattığını söylüyor.

Sağladığı bilgilerin hiçbirinin yasadışı uygulamalarla ilgili endişelere yol açmadığını belirten şirket, Bayan Markle’ın daha kısıtlı bir bilgi olan Sosyal Güvenlik numarasını talep etmediğini ve herhangi bir amaçla kullanmadığını da sözlerine ekledi.

İngiltere’de hukuk uzmanları, magazin dergilerinin 2011 skandalından bu yana dikkatli bir şekilde hareket ettiğini, bu durumun Bay Murdoch’u The News of the World adlı başka bir magazin gazetesini kapatmaya zorladığını ve bir uydu yayıncısı olan BSkyB’yi devralmasını torpile ettiğini söyledi.

Gizlilik hukuku uzmanı Daniel Taylor, “Şu anda, 2011’den beri yasadışı faaliyetlere devam ettiklerine dair gün ışığına çıkan hiçbir kanıt yok” dedi.

Ancak, magazin dergilerinden bahseden Taylor, “Harry ve Meghan’a büyük bir ilgi olurdu ve rakiplerinde rekabet üstünlüğü elde etmelerini sağlamak için hiç şüphe yok ki her taşı devrederlerdi. ”

The Sun, Harry ve Meghan romantizmiyle ilgili ilk makalelerini basarken bile, Sunday Express ve diğer yarışmacılar, Bayan Markle ile uzaktan bağlantılı herhangi biriyle konuşmak için Amerika’nın her yerine yayılıyorlardı. Evleri gözetlediler; uzak akrabaları telefonla bombaladılar; komşularla konuştular; çiftin isimsiz “arkadaşları” ve “arkadaşları” ndan alıntı yaptılar.

Haberin tipik bir örneği, The Daily Mail’de ırkçı imalarla dolu, çift ırklı Bayan Markle’nin “(Neredeyse) Straight Outta Compton” olduğunu ve Siyah annesinin yaşadığı LA mahallesini “yırtık pırtık” olarak tanımlayan bir makaleydi. tek katlı evler ”ve uyuşturucu, silah, çeteler ve şiddetle dolu.

Mail makalesi ve The Sun’daki çeşitli makaleler, Kasım 2016’nın ilk haftasında yayınlandı. Günler sonra, Prens Harry’nin ofisi, Bayan Markle’ın “bir taciz ve taciz dalgasına maruz kaldığını” ve İngiliz haber medyası üyeleri tarafından “hayatındaki hemen hemen her arkadaşın, iş arkadaşının ve sevdiğinin” peşine düştü ve bazı durumlarda röportajlar için para teklif etti.

Çift o zamandan beri magazin dergileriyle savaş halinde. Harry’nin davasına ek olarak Meghan, Pazar günü Mail yayıncısına karşı kendi davasını açtı ve görüşmediği babasına gönderdiği kederli bir mektubu yayınlayarak mahremiyetini ihlal etmekle suçladı. Şubat ayında Londra’daki bir Yüksek Mahkeme lehine karar verdi.

Perşembe günü, Sussex’in dükü ve düşesi olarak da tanınan Harry ve Meghan, yaptığı açıklamada, Bay Portley-Hanks’ın iddialarının “geçmiş günlerdeki yağmacı uygulamaların hala devam ettiğini, ailelere geri dönüşü olmayan zararlar verdiğini gösterdiğini söylediler. ilişkiler. ”

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  ABD Yaptırımları Önemli Ukrayna Oligarkı

Harry, paparazzilerin yüksek hızlı takibinin ardından 1997’de Paris’te bir araba kazasında hayatını kaybeden annesi Prenses Diana’nın ölümünden sık sık magazin dergilerini suçladı. Hatta kendisinin ve Meghan’ın kraliyet görevlerinden çekilme ve Britanya’yı terk etme kararını kısmen haber medyasının amansız incelemesine bağladı.

Harry, geçen ay İngiliz talk-show sunucusu James Corden’e, “İngiliz basınının nasıl olabileceğini hepimiz biliyoruz ve zihinsel sağlığımı yok ediyordu” dedi. Sanki bu zehirli gibiydim. Ben de her kocanın ve babanın yapacağı şeyi yaptım – ailemi buradan çıkarmalıyım. ”

O ve Meghan, bu ayın başlarında Oprah Winfrey ile yaptıkları patlayıcı röportajda benzer iddialarda bulundular. Eylemlerinden şimdiden pişman olduğunu söyleyen Bay Portley-Hanks, bu yorumların, magazin dergilerini Bayan Markle ve aile üyelerine yönlendirmeye yardım etmekteki rolünden dolayı pişmanlık hissini derinleştirdiğini söyledi.

Harry ve Meghan bu ay Oprah ile yaptıkları röportajda. Kredi. . . Joe Pugliese / Harpo Productions, Associated Press aracılığıyla

Kaliforniya’dan bir röportajda “Yaptığım şeyin yanlış olduğunu anladım,” dedi. “Gelirim başkalarının trajedisine dayanıyordu. “

Bay. Portley-Hanks’in endişeleri, kendi yasal sorunlarıyla aynı zamana denk geldi. Temmuz 2017’de, yasadışı bir kumar organizasyonuna karıştığı için gasptan suçlu bulundu ve 16 ay hapis cezasına çarptırıldı. Başlangıçta geçmiş kontrollerini yürütmek üzere işe alınan Bay Portley-Hanks’e, kumar çemberine borcu olan bir kişiyi sindirmek için Pennsylvania’daki bir aile mezar sitesini tahrif etmesi için 7.000 dolar ödendi.

Şimdi hapisten çıkarılan ve özel dedektiflik ruhsatını elinden alan Bay Portley-Hanks, ticaretinin püf noktalarını açıklamaya hevesli – iki Amerikan tabloid TV programı “A Current Affair” ve “Basılı Kopya , “Yanı sıra çok sayıda İngiliz tabloid gazetesi için bir müteahhit.

Bay Portley-Hanks, üst düzey fuhuş yüzüğünün önde gelen müşterileri olan “Hollywood Madam” Heidi Fleiss’ten, “Long Island Lolita ”sevgilisi Joey Buttafuoco’nun karısını vurup yaraladı.

Mahremiyetini istila ettiği insanlar hakkında çok az düşündüğü ve ipuçlarından çıkan hikayeleri bile okumadığı konusunda ısrar ediyor. İşverenleri, veritabanlarında dolaşması için ona isimler verdi ve o da onları çalıştırdı.

“Magazin medyasıyla ilişkim tamamen cüzdanımla ilgiliydi” dedi ve “Meghan Markle’ın adı benim için hiçbir şey ifade etmiyordu. Kraliyet ailesiyle bağlantısı olduğunu bilmiyordum. ”

Anna Joyce, Londra’dan ve New York’tan Alain Delaqueriere’den araştırmalara katkıda bulundu.