Bir Zamanlar Mars’ta

Üç buçuk milyar yıl önce, Mars’taki şu anda Jezero Krateri olarak bilinen bu tozlu genişlikte dalgalar sıçradı ve akıntılar yükseldi. Yeni doğmakta olan bir Dünya’da kimya, yaşam dediğimiz yüce duruma doğru pıhtılaşıyordu.

Gökbilimciler, filozoflar ve bilim kurgu yazarları, doğanın orada Dünya’daki ile aynı deneyi yapıp yapmadığını uzun zamandır merak ediyorlardı. Mars, Darwin’in evrimi için başka bir test tüpü müydü? Artık hayatın ilk önce Mars’ta evrimleştiğini ve bir göktaşı üzerinde Dünya’ya sürüklendiğini ya da her iki gezegenin daha da uzak bir yerden mikroplar veya proto-yaşam tohumlarıyla tohumlandığını tahmin ettiğiniz için biyoloji dersinden artık gülmeyeceksiniz.

Böylece insanlar, Kızıl Gezegenin topraklarında izi sürülebilecek bir soy ağacının kadim kökleri olan uzun zamandır kayıp akrabalarını aramak için zamanla ve 300 milyon millik bir alanda soylarını gönderdiler.

Perseverance gezgini ve küçük kardeşi Ingenuity helikopteri, 18 Şubat’ta antenler ve kameralarla dolu bir kum bulutuna indi. Azim, önümüzdeki Mars yılını – iki Dünya yılına eşdeğer – Jezero Krateri ve ona giren nehir deltasından kayalar toplayarak, daldırarak ve toplayarak geçirecek. Gezici enkazı kimyasal ve jeolojik olarak inceleyecek ve fotoğraflar çekecek, böylece Dünya’daki bilim adamları eski fosilleşmenin herhangi bir işaretini veya canlı organizmaların üretmiş olabileceği diğer kalıpları arayabilecek.

Isı kalkanını Mars yüzeyinin üzerine fırlatan azim. Kredi. . . NASA / JPL-Caltech, Agence France-Presse aracılığıyla – Getty Images
Gezici, alçalma aşamasıyla yüzeye indiriliyor. Kredi. . . NASA / JPL-Caltech, Reuters aracılığıyla
Görevi tamamlanmış olan iniş aşaması, uçup gitmeden önce yukarı bakan kamerası tarafından yakalanan gezginin üzerinde süzülürken görüldü. Kredi. . . NASA
Mars toprağı, iniş aşamasında gezegene yerleştirildiği için gezici tarafından tekmelendi. Bu görüntü, inişin son saniyeleri sırasında gezginin aşağı bakan kamerası tarafından çekildi. Kredi. . . NASA / JPL-Caltech

Azim ve Yaratıcılık çok uzun tasmalarla çalışır: Yaratıcılarının ve tekliflerinin son zamanlarda neler başardıklarını görmek için bekledikleri Pasadena’dan eter boyunca 12 dakikalık hafif seyahat süresi ve sinyal gecikmesi. Arabanın anahtarlarıyla kapıdan çıkardığınız gençler gibi, Perseverance ve Ingenuity de insanların onları eğittiklerinden daha zeki ve sorumlu değiller.

Bu Haber İlginizi Çekebilir:  Ahtapotların 8 Kolunu Beladan Uzak Tutmak İçin Gizli Bir Anlayışı Var

Bu kayalar, 2026’dan başlayarak roket roketlerini, gezgini ve yörünge transferlerini içeren beş yıllık bir dizi manevrada toplanacak ve Dünya’ya geri gönderilecek ve bu, ay kayalarının geri alınmasını akrabalarınıza tatil kurabiyeleri göndermek kadar kolay görünmesini sağlayacak. 2031’den itibaren geri dönen kayalar, Ölü Deniz Parşömenleri gibi, kayıp ikizimizin gizli tarihi ve belki de Güneş Sistemindeki yaşamın ilk günleri hakkında söyleyebilecekleri için yıllarca incelenecek.

II.Dünya Savaşı’nı takip eden nesil, güneş sisteminin ilk büyük keşfini gerçekleştirdi. Bir sonraki büyük keşfi gerçekleştirmek, bu dünyalarda komşumuz olup olmadığını keşfetmek bu neslin kaderi olabilir. Jezero Krateri’nde rüya yaşıyor. Hiç Mars’ta yaşamayabiliriz, ancak makinelerimiz zaten yaşıyor.